Semrush przejmuje większościowy pakiet Brand24
Semrush, za pośrednictwem swojej spółki zależnej Prowly, przejmie 57,58% akcji Brand24, nabywając 1.281.999 akcji za około 43 mln zł. Łączna wartość transakcji, z uwzględnieniem earn-out, wynosi około 55 mln zł. Umowa została zawarta z Larq Growth Fund 1 FIZ, UNFOLD.VC ASI oraz założycielami – Michałem Sadowskim i Piotrem Wierzejewskim.
Semrush, znany dostawca narzędzi marketingu internetowego SaaS, obsługuje ponad 100 tys. płacących klientów oraz ponad 1 mln darmowych użytkowników. Po przejęciu Prowly w 2020 roku, Semrush działa globalnie, w tym w Warszawie.
Transakcja będzie rozliczana poprzez transakcje pakietowe. Dodatkowo sprzedający mogą otrzymać do 3 mln USD w earn-out, płatne w dwóch transzach: 31 grudnia 2024 r. i po 18 miesiącach od podpisania umowy. Wartość earn-outu będzie rosła o 2,5% rocznie do momentu wypłaty.
Umowa kończy proces przeglądu opcji strategicznych. Zarząd Brand24, w składzie Michał Sadowski, Piotr Wierzejski i Bartosz Kozłowski, będzie kontynuować rozwój spółki w swoich dotychczasowych rolach.
Semrush planuje ogłosić wezwanie na pozostałe akcje Brand24 notowane na rynku główny GPW.