ITAKA zakupiła Čedok a.s. od Odien Luxembourg s.a.r.L należącego do Odien Group.
We wtorek 9 sierpnia zarząd ITAKI poinformował o zakupie spółki Čedok a.s. od Grupy Odien. Transakcja ta była zgodna ze strategią rozwojową ITAKI, wzmacniającej się na pozycji Europejskiego touroperatora. Od strony sprzedażowej była wynikiem strategii Odiena zakładającej wyjście z działalności touroperatorskiej w celu skupienia się na infrastrukturze kolejowej.
„Čedok jest najbardziej rozpoznawalną turystyczną czeską marką, my jesteśmy numerem 1 w Polsce. Czesi lubią podróżować i zrobimy wszystko, aby zaproponować im bezkonkurencyjny produkt. Jesteśmy pewni, że osiągniemy finansowy sukces już w najbliższej przyszłości. Dla Itaki to jest dobra inwestycja i duże wyzwanie.”
Mariusz Jańczuk, Prezes i współzałożyciel ITAKI
ITAKA jest największą turystyczną korporacją w Polsce i jedną z największych w Centralnej i Wschodniej Europie, mocno rozwija się prowadząc ekspansję poza granicami kraju. Do tej pory zaowocowało to otwarciem spółek takich jak Fuerte Itaka na wyspach kanaryjskich czy Adalar w Turcji.
Čedok z siedzibą w Pradze, jest wiodącą czeską zintegrowaną korporacją i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Czechach. Čedok, założony w 1920 r., oferuje szeroką gamę produktu turystycznego i usług, obsługuje ponad 400.000 klientów rocznie w sektorach turystyki wyjazdowej, przyjazdowej, krajowej, biznesowej, VIP i transportu autokarowego. Czeskie biuro podróży ma 36 oddziałów, 23 biura partnerskie i franchisingowe i ponad 700 agentów w całym kraju.