AmRest przejmuje Sushi Shop Group
Grupa AmRest zawarła wiążącą umowę nabycia 100% akcji Sushi Shop Group z Grégorym Marciano, firmą Naxicap Partners oraz udziałowcami mniejszościowymi. Spółka podaje, że wartość transakcji wyniesie ok. 240 mln EUR. Dodatkowe 10 mln EUR zostanie wypłacone w przypadku osiągnięcia przez Sushi Shop Group konkretnych celów finansowych w 2018 roku.
Transakcja przejęcia spółki Sushi Shop, posiadającej 165 lokali, pozwoli zdywersyfikować obecną działalność grupy Amrest poprzez wejście spółki w segment sushi oraz umocni pozycję grupy w Europie zachodniej. Biorąc również pod uwagę dominujące kanały dystrybucji Sushi Group (ponad 85% zamówień z dostawą do domu), oferta przejmowanej spółki wzmocni posiadane przez Amrest platformy zamówień online.
Sushi Shop Group została załażona w 1998 roku przez Grégory Marciano, Hervé Louis oraz Adrien de Schompré. Francuska spółka posiadająca sieć dystrybucyjną w 12 krajach w 2017 roku osiągnęła 130 mln EUR przychodów przy marży EBITDA w wysokości 15%. Grupa AmRest w swoim portfolio posiada takie marki jak KFC, Pizza Hut, Starbucks, La Tagliatella, Burger King oraz Blue Frog. W 2017 roku grupa wypracowała przychody na poziomie 1,23 mld EUR przy rentowności EBITDA 12%.